game/godot

Godot - Getting the source

C/H 2018. 12. 12. 08:30

Getting the source

Downloading the Godot source code

Before getting into the SCons build system and compiling Godot, you need to actually download the Godot source code.
SCons 빌드 시스템에 들어가고 Godot을 컴파일하기 전에 실제로 Godot 소스 코드를 다운로드해야합니다.

The source code is available on GitHub and while you can manually download it via the website, in general you want to do it via the git version control system.
소스 코드는 GitHub에서 사용할 수 있으며 웹 사이트를 통해 수동으로 다운로드 할 수 있지만 일반적으로 git 버전 제어 시스템을 통해 소스 코드를 수행하려고합니다.

If you don't know much about git yet, there are a great number of tutorials available on various websites.
아직 git에 대해 잘 모르는 경우 다양한 웹 사이트에서 많은 수의 자습서를 이용할 수 있습니다.

In general, you need to install git and/or one of the various GUI clients.
일반적으로 git/ 또는 다양한 GUI 클라이언트 중 하나를 설치해야합니다.

Afterwards, to get the latest development version of the Godot source code (the unstable master branch), you can use git clone.
그런 다음 Godot 소스 코드 (불안정한 master 브랜치)의 최신 개발 버전을 얻으려면 git clone을 사용할 수 있습니다.

If you are using the git command line client, this is done by entering the following in a terminal:
git 명령 줄 클라이언트를 사용하는 경우 터미널에 다음을 입력하여 수행합니다.

git clone https://github.com/godotengine/godot.git

For any stable release, visit the release page and click on the link for the release you want. You can then download and extract the source from the download link on the page.
안정적인 릴리스의 경우 릴리스 페이지를 방문하여 원하는 릴리스의 링크를 클릭하십시오. 그런 다음 페이지의 다운로드 링크에서 소스를 다운로드하고 추출 할 수 있습니다.

There are also generally branches besides master for each major version.
또한 각 주요 버전에 대한 마스터 외에 일반적으로 지점이 있습니다.

After downloading the Godot source code, you can continue to compiling Godot.
Godot 소스 코드를 다운로드 한 후 Godot을 계속 컴파일 할 수 있습니다.

반응형

'game > godot' 카테고리의 다른 글

Godot - Thread safe APIs  (0) 2018.12.13
Godot - Compiling  (0) 2018.12.12
Godot - Introduction to the buildsystem  (0) 2018.12.11
Godot - Compiling for Windows  (0) 2018.12.10
Godot - Compiling for X11 (Linux, *BSD)  (0) 2018.12.08