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Godot - Compiling for iOS

C/H 2018. 12. 6. 08:30

Compiling for iOS

Requirements

  • SCons (you can get it from macports, you should be able to run scons in a terminal when installed)
    SCons (당신은 macports에서 그것을 얻을 수 있습니다, 당신은 설치된 터미널에서 scons를 실행할 수 있어야합니다)
  • Xcode with the iOS SDK and the command line tools.
    Xcode와 iOS SDK 및 명령 행 도구.

Compiling

Open a Terminal, go to the root dir of the engine source code and type:
터미널을 열고 엔진 소스 코드의 루트 디렉토리로 이동하여 다음을 입력하십시오.

$ scons p=iphone target=debug

for a debug build, or:

$ scons p=iphone target=release

for a release build (check platform/iphone/detect.py for the compiler flags used for each configuration).
릴리스 빌드 (각 구성에 사용되는 컴파일러 플래그에 대해 platform/iphone/detect.py 확인).

Alternatively, you can run
또는 다음을 실행할 수 있습니다.

$ scons p=iphone arch=x86 target=debug

for a Simulator executable.
시뮬레이터 실행 파일.

Additionally since some time Apple requires 64 bit version of application binary when you are uploading to iStore. The best way to provide these is to create a bundle in which there are both 32bit and 64 binaries, so every device will be able to run the game. It can be done in three steps, first compile 32 bit version, then compile 64 bit version and then use lipo to bundle them into one fat binary, all those steps can be performed with following commands:
또한 iStore에 업로드 할 때 애플이 64 비트 버전의 응용 프로그램 바이너리를 요구하기도합니다. 이를 제공하는 가장 좋은 방법은 32 비트와 64 바이너리가 모두 포함 된 번들을 생성하여 모든 장치가 게임을 실행할 수있게하는 것입니다. 이것은 3단계로 수행 할 수 있습니다. 먼저 32 비트 버전을 컴파일 한 다음 64 비트 버전을 컴파일 한 다음 lipo를 사용하여 하나의 fat 바이너리로 묶습니다. 이 모든 단계는 다음 명령으로 수행 할 수 있습니다.

$ scons p=iphone tools=no bits=32 target=release arch=arm
$ scons p=iphone tools=no bits=64 target=release arch=arm64
$ lipo -create bin/godot.iphone.opt.32 bin/godot.iphone.opt.64 -output bin/godot.iphone.opt.universal

Run

To run on a device or simulator, follow these instructions: Exporting for iOS.
기기 또는 시뮬레이터에서 실행하려면 다음 안내를 따르세요. iOS 용으로 내보내기.

Replace or add your executable to the Xcode project, and change the "executable name" property on Info.plist accordingly if you use an alternative build.
실행 파일을 대체하거나 Xcode 프로젝트에 추가하고 대체 빌드를 사용하는 경우 Info.plist의 "executable name"속성을 적절하게 변경하십시오.

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