«   2018/12   »
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Archives
Today
187
Total
1,189,011
안정적인 DNS서비스 DNSEver
관리 메뉴

Blue Breeze

Godot - Packaging Godot 본문

Game/Godot

Godot - Packaging Godot

푸른바람 C/H 2018.11.30 08:30

Packaging Godot

Godot has features to make it easier to distribute and to package it for application repositories.
Godot은 어플리케이션 저장소를 위해 배포하고 패키징하는 것을 더 쉽게 해주는 기능을 가지고 있습니다.

Default behaviour

By default, Godot stores all settings and installed templates in a per-user directory. First Godot checks the APPDATA environment variable. If it exists, the per-user directory is the Godot subdirectory of APPDATA. If APPDATA doesn't exist, Godot checks the HOME environment variable. The per-user directory is then the ".godot" subdir of HOME.
기본적으로 Godot은 모든 설정과 설치된 템플릿을 사용자별 디렉토리에 저장합니다. First Godot은 APPDATA 환경 변수를 확인합니다. 존재하는 경우, 사용자 별 디렉토리는 APPDATA의 Godot 서브 디렉토리입니다. APPDATA가 없으면 Godot은 HOME 환경 변수를 검사합니다. 사용자별 디렉토리는 HOME의 ".godot"하위 디렉토리입니다.

This meets common operating system standards.
이는 일반적인 운영 체제 표준을 충족시킵니다.

Global template path (Unix only)

The unix_global_settings_path build variable is meant for Unix/Linux distro packagers who want to package export templates together with godot. It allows to put the export templates on a hardcoded path.
unix_global_settings_path 빌드 변수는 godot과 함께 내보내기 템플릿을 패키징하려는 Unix/Linux 배포자를위한 것입니다. 내보내기 템플릿을 하드 코딩된 경로에 넣을 수 있습니다.

To use it, pass the desired path via the scons unix_global_settings_path build variable when building the editor. The export templates then live at the "templates" subdirectory of the path specified.
이를 사용하려면 편집기를 빌드 할 때 scons unix_global_settings_path 빌드 변수를 통해 원하는 경로를 전달하십시오. 그런 다음 내보내기 템플리트는 지정된 경로의 "templates"서브 디렉토리에 있습니다.

Templates installed at the per-user location still override the system wide templates.
사용자 별 위치에 설치된 템플리트는 여전히 시스템 전체 템플리트를 대체합니다.

This option is only available on unix based platforms.
이 옵션은 UNIX 기반 플랫폼에서만 사용할 수 있습니다.

Self contained mode

The self contained mode can be used to package Godot for distribution systems where it doesn't live at a fixed location. If the editor finds a ._sc_ file in the directory the executable is located in, Godot will continue in "self contained mode". On Windows, the file name to use is _sc_ (without the preceding dot).
자기 포함 모드는 Godot을 고정된 위치에 존재하지 않는 분배 시스템용으로 포장하는데 사용될 수 있습니다. 편집기가 실행 파일이 위치한 디렉토리에서 ._sc_ 파일을 찾으면 Godot은 "자체 포함 모드"로 계속 진행합니다. Windows에서 사용할 파일 이름은 _sc_(앞에 점이 없음)입니다.

In self contained mode, all config files are located next to the executable in a directory called editor_data. Godot doesn't read or write to the per-user location anymore.
자체 포함 모드에서는 모든 구성 파일이 editor_data라는 디렉토리에 실행 파일 옆에 있습니다. Godot은 더 이상 사용자 별 위치를 읽거나 쓰지 않습니다.

The contents of the ._sc_ file (when not empty) are read with the ConfigFile api (same format as project.godot, etc). So far it can contain a list of pre-loaded project in this format:
._sc_ 파일의 내용(비어 있지 않은 경우)은 ConfigFile API (project.godot과 같은 형식 등)로 읽습니다. 지금까지 미리로드된 프로젝트 목록을 다음 형식으로 포함 할 수 있습니다.

[init_projects]
list=["demos/2d/platformer", "demos/2d/isometric"]

The paths are relative to the executable location, and will be added to the file editor_settings.xml when this is created for the first time.
경로는 실행 위치와 관련이 있으며 처음으로이 파일을 만들 때 editor_settings.xml 파일에 추가됩니다.

'Game > Godot' 카테고리의 다른 글

Godot - Compiling for the Web  (0) 2018.12.03
Godot - Compiling with Mono  (0) 2018.12.01
Godot - Packaging Godot  (0) 2018.11.30
Godot - Optimizing a build for size  (0) 2018.11.29
Gdoot - Platform-specific  (0) 2018.11.28
Godot - Console support in Godot  (0) 2018.11.28
0 Comments
댓글쓰기 폼