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Godot - Console support in Godot

C/H 2018. 11. 28. 08:30

Console support in Godot


Official support

Godot currently does not officially support consoles (except the Xbox One using UWP).
Godot은 현재 공식적으로 콘솔을 지원하지 않습니다 (UWP를 사용하는 Xbox One 제외).

The reasons for this are:
그 이유는 다음과 같습니다:

  • To develop for consoles, one must be licensed as a company. As an open source project, Godot does not have such a legal figure.
    콘솔 용으로 개발하려면 회사 라이센스를 받아야합니다. 오픈소스 프로젝트로서 Godot은 그러한 합법적인 인물이 없습니다.
  • Console SDKs are secret and covered by non-disclosure agreements. Even if we could get access to them, we could not publish the platform-specific code under an open source license.
    콘솔 SDK는 비밀이며 비공개 계약이 적용됩니다. 우리가 그들에게 접근할 수 있다고 하더라도 오픈소스 라이센스하에 플랫폼 특정코드를 공개 할 수는 없습니다.
  • Consoles require specialized hardware to develop for, so regular individuals can’t create games for them anyway.
    콘솔은 전문적인 하드웨어가 필요하기 때문에 일반인은 어쨌든 게임을 만들 수 없습니다.

However, it is still possible to port your games to consoles thanks to services provided by third-party companies.
그러나 타사에서 제공하는 서비스 덕분에 게임을 콘솔로 이식 할 수 있습니다.

Third-party support

Console ports of Godot are offered by third-party companies (which have ported Godot on their own). These companies also offer publishing of your games to various consoles.
Godot의 콘솔 포트는 Godot을 자체적으로 이식한 타사에서 제공합니다. 이 회사는 또한 다양한 콘솔에 게임을 게시 할 수 있습니다.

Following is the list of providers:
다음은 제공자 목록입니다:

  • Lone Wolf Technology offers Switch, PS4 and Xbox One porting and publishing of Godot games.
    Lone Wolf Technology는 Switch, PS4 및 Xbox One의 Godot 게임 포팅 및 퍼블리싱을 제공합니다.


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