game/godot

Godot3 API - Customizing mouse cursor

C/H 2018. 11. 1. 08:30

Customizing mouse cursor

You might want to change the appearance of the mouse cursor in your game in order to suit the overall design. There are two ways to customize the mouse cursor:
전체 디자인에 맞게 게임에서 마우스 커서의 모양을 변경하고자 할 수 있습니다. 마우스 커서를 사용자 정의하는 두 가지 방법이 있습니다:

  1. Using project settings
  2. Using a script

Using project settings is a simpler but more limited way to customize the mouse cursor. The second way is more customizable but involves scripting.
프로젝트 설정을 사용하는 것이 마우스 커서를 사용자 정의하는 더 단순하지만 제한적인 방법입니다. 두 번째 방법은 사용자 정의가 가능하지만 스크립팅이 포함됩니다.

Using project settings

Open project settings, go to Display>Mouse Cursor. You will see Custom Image and Custom Image Hotspot.
프로젝트 설정을 열고 디스플레이> 마우스 커서로 이동하십시오. 사용자 정의 이미지 및 사용자 정의 이미지 핫스팟이 표시됩니다.

Custom Image is the desired image that you would like to set as the mouse cursor. Custom Hotspot is the point in the image that you would like to use as the cursor’s detection point.
사용자 정의 이미지는 마우스 커서로 설정하고자하는 이미지입니다. 사용자 정의 핫스팟은 이미지에서 커서의 감지 지점으로 사용하려는 지점입니다.

Note

The custom image must be a 32x32. Any other size will not work.
맞춤 이미지는 32x32 크기 여야합니다. 다른 크기는 작동하지 않습니다.

Using a script

Create a Node and attach the following script.
노드를 만들고 다음 스크립트를 첨부하십시오.

extends Node

# Load the custom images for the mouse cursor
var arrow = load("res://arrow.png")
var beam = load("res://beam.png")

func _ready():
    # Changes only the arrow shape of the cursor
    # This is similar to changing it in the project settings
    Input.set_custom_mouse_cursor(arrow)

    # Changes a specific shape of the cursor (here the IBeam shape)
    Input.set_custom_mouse_cursor(beam, Input.CURSOR_IBEAM)

Note

Check Input.set_custom_mouse_cursor().
Input.set_custom_mouse_cursor ()를 확인하십시오.

Demo project

Find out more by studying this demo project:
이 데모 프로젝트를 통해 더 많은 것을 알아보십시오.
https://github.com/guilhermefelipecgs/custom_hardware_cursor

Cursor list

As documented in the Input class (see the CursorShape enum), there are multiple mouse cursors you can define. Which ones you want to use depends on your use case.
Input 클래스 (CursorShape enum 참조)에 설명되어있는 것처럼 정의 할 수있는 여러 개의 마우스 커서가 있습니다. 사용하려는 것은 사용 사례에 따라 다릅니다.

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