game/godot

Godot3 API - StaticBody2D

C/H 2018. 10. 25. 08:30

Godot3 API - StaticBody2D

StaticBody2D

Inherits: PhysicsBody2D < CollisionObject2D < Node2D < CanvasItem < Node < Object

Category: Core

Brief Description

Static body for 2D Physics.
2D 물리를위한 정적바디.

Member Variables

  • float bounce - The body's bounciness. Values range from 0 (no bounce) to 1 (full bounciness).
    body의 탄력성. 값의 범위는 0 (바운스 없음)에서 1 (바운스 전체)입니다.
  • float constant_angular_velocity - Constant angular velocity for the body. This does not rotate the body, but affects colliding bodies, as if it were rotating.
    몸체의 일정한 각속도. 이렇게하면 몸체는 회전하지 않지만 충돌하는 몸체는 회전하는 것처럼 영향을줍니다.
  • Vector2 constant_linear_velocity - Constant linear velocity for the body. This does not move the body, but affects colliding bodies, as if it were moving.
    몸체의 일정 선 속도. 이것은 몸을 움직이지 않지만 움직이는 것처럼 충돌하는 신체에 영향을 미칩니다.
  • float friction - The body's friction. Values range from 0 (no friction) to 1 (full friction).
    신체의 마찰. 값의 범위는 0 (마찰 없음)에서 1 (최대 마찰)까지입니다.
  • PhysicsMaterial physics_material_override
  • Description

    Static body for 2D Physics. A StaticBody2D is a body that is not intended to move. It is ideal for implementing objects in the environment, such as walls or platforms.
    2D 물리를위한 정적 바디. StaticBody2D는 움직이지 않는 body입니다. 벽이나 플랫폼과 같은 환경에서 객체를 구현하는 데 이상적입니다.

    Additionally, a constant linear or angular velocity can be set for the static body, which will affect colliding bodies as if it were moving (for example, a conveyor belt).
    또한 일정한 선형 또는 각속도가 정적 바디에 대해 설정 될 수 있으며, 충돌하는 바디가 움직이는 것처럼 영향을줍니다 (예 : 컨베이어 벨트).


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